BIOGRAPHY

new line up 2

france-flag-icon

Depuis la formation du groupe en 1994, X SYNDICATE, un combo hautement féminin (quatre filles et un garçon) revendique d’arrache-pied une musique entre punk et métal. Portés par la voix écorchée de Bigoude, véritable marque de fabrique du groupe, les X SYNDICATE cultivent un son hargneux pour des compositions simples, solides et super efficaces oscillant entre punk, hardcore et metal.

Alternant les concerts, les premières parties (MOTORHEAD, HELMET, FISHBONE, SLAYER, SCORPIONS), les compilations (dont « Hostile » en 96) et le premier véritable album 4 Friends en 98, le gang se fait peu à peu un nom et se fédère un premier noyau de fans actifs.

En 2000, Virginie Despentes harponne X SYNDICATE pour la bande originale de son film « Baise-moi »

En 2001, X SYNDICATE   sort son deuxième album, mieux maîtrisé mais tout aussi énervé, Up Your Kilt qui se vendra a plus de 4000 exemplaires.

Quant à la scène, nul besoin de vous faire un dessin pour vous dire que c’est chaud ! Filles délurées, sexy,  puissance bestiale, set bien ficelé, suggestions latentes…

X SYNDICATE  sort un album live split avec le groupe SPERMICIDE en 2003, et continue les tournées folles jusqu’à 2005.

En 2008, le X revient dans la course avec une nouvelle paire de musiciennes à la guitare et à la basse : Laura et Noemie.

Les filles partent jouer à Garorock et au Waterproof Metal Festival avec NAPALM DEATH. Puis X SYNDICATE s’envole pour le Maroc, le Canada et le Japon!

Après avoir travaillé avec pas mal de différentes guitaristes au fil des années, en 2012 arrive Lady Bittersweet (ex-SPARKLING BOMBS). Elle est rejointe un an plus tard par Marie (MIGEIRA, MY OWN [k]NOWHERE). Le mix mélo, punk et trash est parfait, vicieux, brutal, férocement féminin.

En 2014, Noemie (basse) quitte X SYNDICATE et Angie rejoint le groupe.

Le groupe enregistre enfin, après 14 ans depuis Up Your Kilt, son troisième album Dead or Alive, enregistré et mixé par le fabuleux Francis Caste au Studio Sainte Marthe.

La dynamique est présente et le groupe est ravi du résultat : un mélange de punk old school et de hardcore avec un esprit metal : Dead or Alive est rapide et sauvage! Il sortira officiellement le 18 septembre 2015.

Fin Décembre 2015, Lady Bittersweet quitte le groupe pour se consacrer à d’autres projets personnels, X SYNDICATE choisit alors de poursuivre l’aventure à quatre.

drapeau-royaume-uni-icone-7511-48   X SYNDICATE is a punk-metal band from Paris, France who made their debut in 1994. Boasting an all-female line-up and a male drummer, the band have already made their mark on the alternative scene in Paris and its surrounding suburbs.

They have toured all over France and shared the stage with several international acts including the renowned MOTORHEAD. They toured as well with super acts such as HELMET, FISHBONE, CLAWFINGER, SLAYER, SCORPIONS and many others. No stranger to large crowds, the band were invited to play Bercy (a 12,000 capacity venue) with SLAYER and have also performed at the Motorcycle 24h of Le Mans Race.

In 1996, they were part of 2 compilation albums at Hostile and Virgin records.

In 1997, the band released 2 EPs in France, one of which went on to be released in Japan.

In 1998, was released a short album 4 Friends selling an impressive 1800 copies in-store and at shows.

2000, Virginie DESPENTES, a French movie director, asked the band to be a part of the soundtrack for her internationally acclaimed movie  « Baise-Moi« .

2001, X SYNDICATE released their second album Up Your Kilt. The album sold 4000 copies and was very well received by fans.

2003, a split CD with punkrock band SPERMICIDE is released and the band toured non-stop until 2005  to promote it.

2008, X SYNDICATE came back into business.

2009, the band started touring France again. Without any new material composed, the band played shows for nostalgic fans. In the same year X SYNDICATE were invited to perform at festivals such as Garorock (one of the largest festivals in the South of France) and Waterproof Metal Festival with NAPALM DEATH. The band also flew to Morocco and Canada to perform at local festivals and were invited to Japan by a local promoter for three dates.

After working with several different guitarists throughout their career, 2012 saw the maturing of a solid line-up with 2 new guitar players : Lady Bittersweet, then Marie D.

The mix of melodic punk and trash fits perfectly with the music and gives a very powerful and aggressive sound to the « new » X SYNDICATE.

In 2014, Noemie (bass) left the line-up and Angie joined the band with a punk and heavy bass style.

In spetembre 2015, X SYNDICATE releases its third album Dead or Alive, recorded and mixed at Studio Sainte Marthe by the great Francis Caste.

The dynamic is there and the band is happy with the outcome: a mix of old school punk and HxC with a metal spirit, it’s fast and wild.

Late 2015, Lady Bittersweet leaves the band, which then decides to continue as a four piece band.